SALONIKOWE WIEŚCI. Przedszkolacy w SALONIKU. Relacja.

SALONIK ARTYSTYCZNY Filii nr 16

19 Lutego 2014 roku o godz. 10.00

Klub Plastyczny – RUDZIK

odwiedziły dzieci z Przedszkola nr 40

Spotkanie rozpoczęło się krótką pogadanką, która toczyła się wokół karnawałowych tematów.
Ale nie tylko karnawał nam w głowie i piękne przebrania na niekończące się karnawałowe bale.
Dzieci do biblioteki przyszły po coś więcej.
  Była rozmowa o wiedzy jaką zawierają książki, o mądrości czerpanej z literatury,
o bajkach, które pozwalają dzieciom poznawać  ten magiczny cudowny świat.
Dowiedzieliśmy się również, że Przedszkole nr 40 w styczniu 2014 roku  jest już
Przedszkolem im. Marii Kownackiej.

Gratulujemy serdecznie.
Życzymy wielu sukcesów tak nauczycielom, jak i wychowankom.

Po tych krótkich, jakże interesujących rozmowach przechodzimy
do zasadniczej części naszych bibliotecznych zajęć.

DZIŚ – BAJKA O KOPCIUSZKU okazała się inspiracją do działań plastycznych.
Jeżeli KOPCIUSZKA nikt nie rozpoznał na tym słynnym balu u KSIĘCIA,
to również
dzieci zapragnęły, aby za pomocą ciekawych masek,
zasłonić swoją twarz i być nierozpoznawalnym.


Zasiadły
dzieci wokół stołu.
Już za chwil kilka rozpoczną się artystyczne działania.

Głównym celem wychowania dziecka w wieku przedszkolnym jest kształtowanie jego osobowości.


Bloki, kredki, kolorowanki, brokaty,


i twórcze inspiracje.
Tworząc – dziecko doznaje jednocześnie różnych wrażeń wywołanych samym tematem zajęć.


Zobaczcie jak mali artyści


szukają w swoich głowach pomysłów.
Tym samym wzbogacają przeżycia estetyczne.


To trzeba uwiecznić.
Co czyni Pani Beatka – wychowawczyni tejże przedszkolnej grupy.

W celu uzyskania jak najlepszych wyników w twórczej pracy dziecka, należy zwracać uwagę na to,
aby
zajęcia odbywały się w atmosferze zachęty, życzliwości, spokoju.


Ależ zamyśliło się maleństwo. Aż miło popatrzeć.

Każde dziecko ma swobodę pracy, bez przymusu, ingerencji i narzucania woli dorosłego.


Ale teraz pani Ewa, która bardzo lubi manualne inspiracje,
postanowiła pomóc
dzieciom w ich twórczej pracy.

Osoba dorosła, zarówno na początku, jak i w czasie zajęć,
powinna inspirować dziecko różnymi środkami (materiał, opowiadanie, piosenka),
wspierać je w pracy i dodawać pewności siebie.


Ktoś już zaczął malować, a ktoś inny jeszcze poszukuje.


W pewnym
momencie do pomocy energicznym krokiem wkroczyła pani Zosia.
Jej pomoc również jest nieodzowna.

Wszystkie pozytywne opinie i każde wsparcie dorosłego potęgują starania dziecka.


Pomysły już są – pora zabrać się do solidnej pracy.

Artyści pracują w skupieniu.

Zajęcia plastyczne są niezwykle wartościowym działaniem, w zakresie poznawania psychiki dziecka.

Powoli powstają magiczne dzieła na ten niecodzienny KOPCIUSZKOWY BAL

Dzieci nieśmiałe zyskują pewność siebie, rozwijają poczucie własnej wartości,
przełamują często ukrytą barierę niepewności.

W SALONIKU ARTYSTYCZNYM Filii nr 16 jest dzisiaj kolorowo,
a magiczna atmosfera udzieliła się wszystkim.

   I dzieciom, i dorosłym.

Dziecko w wieku przedszkolnym wypowiada się w sposób spontaniczny i ekspresyjny.


Odnaleźć w sobie dziecko – to zajęcie bardzo fascynujące dla nas dorosłych.

Jak to zrobić, aby dziecięcy świat chociaż na jedną małą chwilę przedarł się do naszego  świata?
Poważnego, świadomego, w którym więcej  jest planowania niźli spontaniczności.


Ale przecież może być  nieco inaczej. Trzeba tylko chcieć.
A teraz przypatrzcie się uważnie ….


Kto kryje się pod tą maską?


Mam nadzieję, że nikt nikogo nie rozpoznał?
O to przecież nam chodzi.

Jeżeli pod maską kryje się uśmiech – to bardzo dobrze. Jeżeli nie – spróbujmy to zmienić.

Bardzo serdecznie dziękujemy, że nasza biblioteka jest dla Was miejscem szczególnym.
Dziękujemy za współpracę i piękną laurkę.

Mamy nadzieję, że biblioteka to dla maluchów miejsce, w którym nie tylko można miło spędzić czas,
ale to pierwszy krok w zdobywaniu wiedzy i rozwijaniu wyobraźni.

ZAPRASZAMY

DRZWI BIBLIOTEKI DLA WSZYSTKICH

OTWARTE

Pozdrawiamy
Danuta Dąbrowska-Obrodzka
Ewa Wesołek
Zofia Sznura

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.